Ce așteaptă consumatorii de la tine, măi brandule?

Bineînțeles că vorbim de online și de prezența unui brand în social media. Cei de la Hubspot au realizat un studiu cu un număr restrâns de oameni, aproape 600, cu scopul de a afla cum schimbă social media modul în care ei interacționează cu brandurile și desigur, le cumpără produsele. Nu este vreo dorință nouă a oamenilor de marketing, în schimb este înțelept să verifici astfel de informații pentru că timpul se scurge mai repede în social media decât în realitate. Și nu numai atât, dar lucrurile se pot schimba de la un minut la altul. Nici nu-i de mirare având în vedere faptul că se trimit în jur de 58 de milioane de tweet-uri în fiecare zi. 58! De milioane! Pe zi!

Iată totuși cum arată Sfântul Graal descoperit de ei:

Consumatorii au așteptări mari de la branduri când vine vorba de activitatea lor în social media, începând chiar cu platformele unde le-ar putea găsi. Așadar majoritatea se așteaptă ca un brand să fie prezent pe Facebook, Twitter, Youtube, Google+, Pinterest, Instagram, LinkedIn și Slideshare (exact în ordinea aceasta), desigur cu mici diferențe în funcție de categoria de vârstă.

social media platforms brands

Mai mult decât atât, tu ca brand, ar trebui să fii prezent în cel puțin trei locuri în același timp, dar atenție asta nu înseamnă neapărat că vor avea și ei conturi pe acele canale. Peste 60% din cei care au luat parte la studiu au mărturisit că se așteaptă ca un brand să fie activ pe Twitter, dar numai 30% vor urmări contul de Twitter al respectivului brand. Se pare că, în medie, majoritatea consumatorilor vor urmări activitatea unui brand pe cel mult două rețele de social media, adică numărul acesta se reduce la jumătatea numărului total de conturi din rețele diferite pe care le are un brand. De ce se întâmplă acest lucru? Probabil pentru că brandurile nu reușesc să facă o treabă prea bună, iar conținutul nu-i atrage pe consumatori, oricât de dispuși ar fi ei să le urmărească conturile. Așa că pentru a mia oară, măi brandule, trebuie să faci ceva mai mult decât să exiști în social media, căci nu-ți este cu niciun folos altfel. Fii relevant, antrenant și ajutător! Ah, și să nu uităm, fii acolo unde te vor fanii. Iar dacă ai reușit să îndeplinești aceste cerințe, poți fi sigur că vei vinde mai mult.

Cumva surprinzător și totuși nu prea, când vine vorba de propuneri de vânzări din partea brand-ului, email-ul este în topul preferințelor consumatorilor, urmat de mail, contact în comun, Facebook, LinkedIn, telefon și Twitter. Poate că social media nu te va ajuta cu vânzarea, cel puțin nu în mod direct, dar cu siguranță că îți va ușura procesul, mai ales dacă luăm în calcul și competiția. Totodată, îți poți cunoaște clientul și să-ți îmbunătățești sistemul de CRM, dându-i un context social.

Să nu-ți imaginezi cumva că dacă nu ești prezent pe Facebook, oamenii nu vorbesc despre tine acolo. Mai jos este un grafic care dezvăluie popularitatea tipurilor de interacțiune dintre un consumator și un brand.

social media activities

O altă concluzie a celor de la Hubspot este că motivul pentru care oamenii încă se bazează pe telefon și email este cauzat de faptul că oamenii nu cred cu adevărat în dorința de a fi ascultați de brand-ul pe care îl urmăresc și consumă. Iată că ajungem iarași la social listening. 24% din cei intervievați nu așteaptă un răspuns de la brand atunci când aceștia se plâng în mod direct. Să nu mai menționăm de un lucru pe care-l scriam și în unul din articolele trecute, și anume că indiferent de faptul că e weekend sau nu, ninge, plouă, consumatorii se așteaptă să le fii aproape atunci când au nevoie, adică la orice oră din zi sau noapte. Ascultă-i și vorbește cu ei!

One Response to “Ce așteaptă consumatorii de la tine, măi brandule?”

  1. November 28th, 2014 @ 12:15
    Zelist Blog » Blog Archive » 20 – 26 noiembrie 2014 – Saptamana in Social Media

    says:


    […] Ce asteapta consumatorii de la tine, mai brandule? […]

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>