Cum a fost utilizata social media in Romania, in 2013

Dincolo de cateva trenduri care se prolifereaza destul de clar pentru 2014, este important sa stim de la bun inceput ca activarile si campaniile anului 2013 si impactul lor in randul publicului online sunt de referinta pentru ceea ce vom face in viitor: 2013 a fost anul in care conceptele de gamification, storytelling si mobile marketing au prins avant si pe piata din Romania mai mult. A fost anul in care segmentarea audientei din social media a inceput sa capete importanta si pe meleagurile autohtone.

Iata cum arata 2013 din punctul de vedere al comportamentului utilizatorilor de social media romani, conform studiului State of Social Media in Romania 2013 pe care l-am realizat impreuna cu eResearch Corp:

  • Un lucru deja bine stiut, Facebook conduce in topul notorietatii in randul romanilor activi in social media: 80% dintre respondenti o mentioneaza neasistat cand vine vorba despre retele de socializare. In ordine descrescatoare a notorietatii neasistate, Facebook este urmata de Twitter (69%) si Hi5 (40%), ceea ce insa nu se reflecta si in procentul de utilizare al acestor retele, Twitter fiind foarte nisat iar Hi5 in continuare in scadere din punctul de vedere al frecventei de accesare.

 

  • Facebook este singura retea sociala in cazul careia aproape 20% dintre respondenti declara ca petrec mai mult de 120 de minute la o singura logare. Este notabil faptul ca in cazul LinkedIn , majoritatea logarilor ( 61% ) dureaza sub 30 de minute. Cele mai lungi durate de logare sunt pezente in cazul celor intre 14 si 26 de ani. Din totalul celor care petrec mai mult de 2 ore in social media , 52% au sub 26 de ani.

 

  • Intervalele orare in care majoritatea respondentilor acceseaza retelele sociale sunt 19:00-23:00 si 10:00-14:00. Aceste accesari au loc in special de acasa (80% – zilnic) dar si de la serviciu (27% – zilnic), si de pe drum, via mobile devices, in mijloacele de transport (14% zilnic).

 

  • Dintre cele mai comune activitati desfasurate in social media respondentii mentioneaza ca zilnic : Citesc ce scriu alte persoane – 42%; Cauta stiri si informatii noi  - 41%; se uita la fotografiile / filmele publicate de alte persoane 36%; se joaca 22%, cauta oferte de angajare 30%, interactioneaza cu paginile brand-ure prezente online – 30%.

 

  • Daca ar avea ocazia, majoritatea respondentilor (58%) ar limita cat mai mult accesul altor entitati la datele lor personale , 49% si-ar personaliza fluxul de stiri iar 41% ar elimina reclamele.

 

  • Majoritatea respondentilor sunt de acrod ca pentru a fi adaugat in lista de “prieteni”, un brand trebuie sa fie serios (57%) si atent la nevoile lor (54%). Principalele nemultumiri fata de brand-urile cu care sunt deja conectati, sunt faptul ca acestea nu comunica informatie suficienta si/sau relevanta (48%) si ca au prea multa publicitate (45%). In ordine descrescatoare, mai sunt mentionate faptul ca brandurile nu acorda reduceri  celor din grupul de fani/followeri, nu organizeaza concursuri, nu publica informatii referitoare la produsele  / serviciile care urmeaza sa fie lansate, nu ma ajuta sa rezolv problemele aparute la produsele/ serviciile pe care le-au achizitionat si care apartin brand-ului.

 

  • Atunci cand au ocazia de a participa la concursuri, cea mai mare pondere in decizia de a participa o are tipul premiului care poate fi castigat, urmat de valoarea acestuia si subiectul concursului.

 

  • In privinta aprecierii neasistate a brandurilor din Facebook cu care interactioneaza, Samsung este cel mai mentionat brand si cel mai adesea prezent pe primul loc in preferintele respondentilor. Alte brand-uri, in ordine descrescatoare a aprecierii, sunt : Orange, Avon, Nokia, BMW, Vodafone, Dacia, Microsoft, Heineken, Cosmote.

 

Si pentru ca si infograficele au fost unul din trendurile anului ce tocmai s-a incheiat, am sintetizat cele mai importante informatii din studiu intr-un infografic. Cu invataturile lui 2013 gata, pornim spre un nou an de social media marketing.

social-media-in-romania_2013 FINAL

Mă găsiți pe blog și Facebook.

8 Responses to “Cum a fost utilizata social media in Romania, in 2013”

  1. January 10th, 2014 @ 12:15
    Cam aşa a fost România 2.0 în 2013 • Chinezu

    says:


    […] Via We Buzz. […]

  2. January 10th, 2014 @ 12:34
    Heineken, în top 10 cele mai îndrăgite branduri din Social Media România 2013 | Blog de Bere

    says:


    […] studiu publicat de WeBuzz arată că în top 10 branduri din Social Media românească pe anul 2013, pe locul 9 se află […]

  3. January 10th, 2014 @ 13:49
    Larisa

    says:


    Un articol foarte interesant. Multumesc!

  4. January 13th, 2014 @ 12:07
    Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri? (W2, 2014) | refresh.ro

    says:


    […] Cum a fost utilizata social media in Romania, in 2013 – webuzz.ro/blog19 shares 1 comment 38 likes 3 tw. trackbacks 3475 tw. followers 3 blogs trackbacks […]

  5. January 20th, 2014 @ 18:08
    Internetul Nostru | Malaezu

    says:


    […] când am întâlnit datele cu pricina. Pe site-ul celor de la WeBuzz am găsit un articol despre cum a fost utilizată social media în 2013 în România. Nu mă voi referi la datele de acolo, pentru că sunt mai mult decât concrete. Voi scoate însă […]

  6. January 21st, 2014 @ 18:41
  7. April 30th, 2014 @ 15:44
    Despre marketing, research online şi social media intelligence: Conferinţa Marketing la Puterea X « we › buzz

    says:


    […] si despre reach-ul din social media si ce cauta utilizatorii in social media, amintind despre inforgraficul realizat de Webuzz la inceputul anului, cu privire la consumul de social media in […]

  8. September 9th, 2014 @ 17:41
    Infografic: comportamentul userilor de social media din Romania, in 2014 « we › buzz

    says:


    […] continuarea initiativei de anul trecut  am realizat impreuna cu eResearchCorp un nou studiu despre consumul de social media in decursul […]

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>