Guest post: Despre umor in comunicare

Acest guest post vine de la Razvan Marin, unul dintre participantii la internshipul nostru. A scris cateva lucruri interesante despre ce reuseste sa genereze umorul in industria comunicarii, in general. Iata-le:

Cu si despre umor

De cate ori nu ati vazut un spot, un poster, ati auzit o reclama care v-a facut sa zambiti? V-ati gandit ca ele au un scop bine propus, folosind astfel umorul chiar ca pe o tehnica ce va influenteaza intr-un mod diferit?

Studiile spun ca 10-15% din totalul reclamelor ar contin umor. Tehnicile sunt diverse, atat de la cadrul in care este redat mesajul, la personaje sau chiar mesajul in sine.

In publicitate. de cele mai multe ori este folosita comparatia, astfel doua elemente complet incompatibile sunt asociate, ele avand ca scop provocarea rasului. Cu siguranta va vin in minte destule astfel de campanii precum spoturile la Banca Transilvania. O alta metoda cunoscuta este umorul prin personificare. Eu, cand ma gandesc la acest lucru imi vin in minte reclamele Orange. Animatii bine realizate si personaje cu trasaturi umane reusesc sa redea mesajul intr-un mod comic si diferit.

In publicitate mai sunt si alte tehinici precum sarcasmul, exagerearea sau chiar jocurile de cuvinte. In momentul in care ideea cretiva este implementata, este foarte importanta pastrarea umorului ce creeaza posibilului client o stare de bine, adaugand astfel un plus brandului.

Cu ajutorul umorului, ne amintim mai usor de brandul a carui campanie l-a folosit. Acestea au un potential mare de viralitate si creeaza o diferentiere fata de concurenta.

Un criteriu foarte important de care trebuie tinut cont este relevanta pentru public. Publicul tinta trebuie sa fie placut impresionat de gluma adaptata acestora. Relatia dintre produs si umorul creat trebuie sa fie intr-o legatura stransa pentru a fi asociate Aceasta tehnica poate avea rezultate deosebite insa, o promovare agresiva  a mesajului poate sa devina enervanta. De cele mai multe ori, este recomandat ca umorul sa se foloseasca in campanii de imagine si nu de promovare sau lansare de produse.

Razvan spune despre el simplu si clar: “Sunt pasionat de publicitate. Imi plac noutatile si provocarile. Incerc sa privesc lucrurile din aperspectiva conceptului cautand in spatele rezultatul final.”

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>