Ikea, social media în România și peste hotare…

  IKEA, una dintre cele mai mari branduri ce comercializează piese de mobilier, încearcă din ce în ce mai mult să fie aproape de consumatorii săi.

Prima experiență Ikea cu rețeaua Facebook a fost în 2009, atunci când a lansat un nou showroom în Malmo. În loc să creeze un banner static la care oamenii doar să privească și…atât, Ikea a utilizat cea mai simplă funcție din Facebook pentru a creea engagement…tagging-ul. S-a creat un cont de Facebook nou, pe numele lui Gordon Gustavsson și s-au upload-at 12 fotografii cu produsele Ikea ce urmau să se găsească în Showroom-ul Malmo. Fanii din Facebook au trebuit să dea tag uneia din cele 12 fotografii, iar prima persoană care făcea acest lucru câștiga produsul respectiv. Cifrele menționate în clip sunt mai mult decât suficiente pentru a vă da seama de succesul banalului tag din Facebook.

   În 2010, în Franța, Ikea a organizat un experiment cu 5 voluntari, care au locuit într-un apartament de 50 mp. Pentru a oferi o vizibilitate mai mare și nu doar imagini video cu viața celor 5 voluntari într-un apartament mic, spațiul a fost  amenajat în cadrul celei mai mari stații de metriu din Paris. Scopul?..promovarea mobilierului pentru spații înguste, pe care compania privată îl comercializează și promovează adeseori și în România. Ceva asemănător s-a realizat și la noi, atunci când Ikea a dorit să prezinte publicului noile produse ce erau incluse în catalogul lor. În campania de pe plaiurile mioritice, 4 bloggeri români (Cristina MaziluAugustin RaduCristina Bazavan şi Andreea Retea) au trebuit să își mobileze apartamentele puse la dispoziție de compania internațională. Experiența lor a fost promovată pe blogurile personale și în rețelele Facebook și Twitter.

În Suedia, Ikea a mers și mai departe și a creat cel mai mic magazin ce poate încăpea într-un banner online. Deși dimensiunile ad-ului erau reduse, clienții aveau la dispoziție peste 2800 de produse din care puteau alege din mini-magazinul online Ikea.

 Campania din România a celor de la Ikea, destul de inspirată de cea din Franța  nu a fost tocmai conformă cu așteptările utilizatorilor din România, cel puțin după cum relevă ultimul studiu publicat pe marketing20.ro. Respondenții studiului au declarat că doresc să primească de la branduri în principal conținut promoțional (reduceri de prețuri, tutoriale despre produse, etc). Conținutul video, clipurile amuzante sau fotografiile s-au clasat pe penultimul loc în topul preferințelor. Totuși vânzările Ikea din țara noastră merg foarte bine. În 5 ani, Ikea a vândut 50 de milioane de produse, peste 14,3 milioane de oameni au intrat în magazin și peste 3 milioane au intrat pe website de la lansarea sa. Ikea în cifre la nivelul țării noastre arată că săau tipărit 4,6 milioane de cataloage, s-au vândut peste 13 milioane de chifteluțe, 1300 de hotdogs și peste 226.000 de copii s-au jucat în locurile special amenajate în magazin.

    Mădălina Balaban

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>