Mobile Social Media: Un trend adoptat de brandurile de top

Aplicații și iar aplicații…de mobil, de această dată 🙂 Brandurile trebuie să utilizeze tot mai mult aplicațiile de mobil pentru a-și promova produsele și serviciile. Astăzi, rețelele de social media nu mai sunt accesate doar de pe calculator, ci și de pe telefoanele inteligente; iar numărul celor care dețin astfel de device-uri este în creștere. Într-un articol publicat pe thesocialskinny.com, este precizat că până în anul 2015, numărul celor care vor deține smartphone-uri va ajunge la un miliard. În plus, vânzările de telefoane inteligente la nivel global au crescut cu 25% în 2012 față de anul 2011.

Totuși… de ce este important ca un brand să creeze aplicații pentru mobil? În studiul publicat pe thesocialskinny.com, reiese că vânzările brandurilor via social media vor crește cu 30 de milioane de dolari, până în anul 2016. Acestă estimare are la bază faptul că 45% dintre respondenții studiului (care sunt și utilizatori de social media) au declarat că sunt mult mai relaxați atunci când furnizează informații private ale cardului de credit în secțiunea de shop  a brandurilor în rețelele sociale. În plus, persoanele intervievate, au declarat că realizează aceste activități în special de pe telefonul mobil.  În articolul “Piața aplicațiilor mobile în plină ascensiune”, spuneam că marketerii văd în această dezvoltare a pieței de smartphone-uri o oportunitate de a se conecta cu fanii prin social media și de a-și promova brandurilor.

La nivel global utilizatorii petrec cel mai mult timp pe aplicațiile de jocuri, urmate de aplicațiile sociale, iar pe locul 3, ca timp petrecut, sunt aplicatiile de divertisment.

 

 

 

 

 

 

 

 

Cât despre comerțul prin intermediul rețelelor mobile, la finalul anului 2012, shoppingul din social media realizat prin intermediul telefonului mobil a crescut cu peste 80%.

 

 

 

 

 

 

 

 

Deși în topul preferințelor pentru shoppingul online rămâne clasicul PC, Dave Chaffey,blogger și co-founder la Smart Insights, stimează că în următorii 3 ani, cea mai intensă activitate online se va desfășura de pe telefoanele mobile.

Brandurile nu trebuie să mai aștepte schimbarea, ci să fie parte din ea. Statisticile nu reprezintă doar o serie de cifre scrise pe o hârtie, ci mai mult un semn pentru brandurile care doresc să nu fie surprinse de schimbare, ci să fie parte din ea. Deci, nu trebuie să așteptăm trei ani, pentru a crea aplicații de mobil via social media, ci putem începe să le realizăm acum. Aceste investiții în mobile app și social media shopping, vor constitui o diferențiere față de ceilalți competitori, ale căror aplicații de social media sunt foarte tari, dar când le accesezi de pe mobil, constați că… this page can not be  displayed. 

În Infograficul de mai jos putem observa că procentul celor care accesează social media de pe smartphonuri este de 30%, iar femeile cu vârsta peste 35 de ani sunt cele mai active în rețelele sociale via smartphones.

Brandurile și aplicațiile mobile.

Unul dintre brandurile care s-a aliniat trendului de a realiza aplicații pentru mobil este Oreo. Pornind de la ideea că toți copiii rotesc și desfac biscuții pentru a savura mai întâi crema, Oreo a lansat la finalul anului 2012 aplicația Twist, Lick, Dunk . Aplicația evidențiază cu succes caractisticile brandului, făcând un mix între obiceiul copiilor de a mânca întâi crema și atracția biscuitului Oreo pentru laptele proaspăt.  Aplicația Twist, Lick, Dunk este disponibilă atât pe Iphone, cât și pe Android și a fost updatată cel mai recent pe 25 ianuarie 2013.

 

O altă aplicație de mobil  interesantă lansată în anul 2012, a fost The World’s Most Curious Bottle. Aplicația îi provoacă pe fanii brandului de vinuri Brancott Estate să se bucure de un vin bun, fără să deschidă sticla. Tot ceea ce trebuie să facă este să instaleze aplicația și să  scaneze codul de pe sticlă. În cadrul aplicației, iubitorii de vinuri Brancott Estate pot să afle ce sortiment de vin să aleagă pentru diferite mâncăruri și  să citească mai multe despre istoria și modul de producere a băuturii. Aplicația The World’s Most Curious Bottle  a înregistrat aproximativ 5000 de downloads în Google Play.

 

 

Mădălina Balaban

Public Relation Specialist WeBuzz

One Response to “Mobile Social Media: Un trend adoptat de brandurile de top”

  1. December 24th, 2014 @ 04:52
    golf games 3 blind mice

    says:


    Wonderful, what a blog it is! This weblog presents helpful
    data to us, keep it up.

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>