Piața aplicațiilor mobile în plină ascensiune

Pentru piața aplicațiilor mobile, anul 2013 pare să fie unul de prosperitate. Acest lucru este întărit de faptul că tot mai mulți marketeri planifică să investească bani în acest domeniul. Există o serie de aplicații interesante pe Facebook, care au succes în rândul fanilor brandurilor, dar care nu pot fi accesate  de pe telefonul mobil.

De ce există această necesitate și de ce să nu ne limităm la accesarea aplicațiilor de pe laptop sau de pe clasicul PC? În primul rând, piața telefoanelor smartphone s-a dezvoltat foarte mult, iar numărul de persoane care accesează Internetul de pe telefoanele mobile este din ce în ce mai mare. Forrester Research a prezentat în cel  mai recent raport că piața publicității pe mobil și a aplicațiilor mobile va ajunge la 15 miliarde de dolari în anul 2013. De ce vorbim despre cifre atât de mari? Tocmai pentru că 10% din timpul petrecut în rețelele sociale se realizează acum, de pe telefoanele mobile.

Cine și cât investește? 

Un studiu publicat de Mashable.com, arată că 70% dintre maketeri au planificat să mărească bugetul de promovare pentru a include și tarifele aferente realizării aplicațiilor mobile. Scott Forshay, strategic manager la Acquity Group, estimează că piața publicității pe smartphonuri va ajunge la  5,04 milioane de dolari până în anul 2015. Forshay a mai spus că marketerii nu vor crește bugetele de promovare pe mobile doar în anul 2013, ci și în următorii ani. Cu cât procentul de utilizatori de smartphone-uri va crește, cu atât piața publicității pe acest canal se va dezvolta și ea.

Noi credem că aplicațiile care vor fi utilizate de pe telefoanele mobile, trebuie create special pentru aceste tipuri de device-uri, luând în considerare și modul în care userii experimentează interacționează cu device-ul in sine. Aplicațiile mobile trebuie să fie relevante și  să aibe un caracter personal.

Un trend cel puțin interesant

Unul dintre cele mai noi lucruri care se întâmplă în anul 2013 este acela că marketerii văd în noua generație de telefoane o oportunitate de a crea conexiuni cu fanii…un pic diferit. Dacă până acum accentul cădea doar pe legătura dintre public și brand, acum oamenii de marketing și de PR se vor orienta către crearea de aplicații care să construiască relații sociale, conexiuni între un consumator și prietenii săi. Un exemplu foarte bun în acest sens, este aplicația de mobil creată de autoritățile din Vail Resort, pentru a promova atracțiile turistice din sezonul de ski. Vail Resort’s Epic Mix App pune accentul pe legăturile dintre pasionații de schi și pe împărțirea experiențelor de pe pârtie.

Afaceri în orice dimensiune

Aplicațiile pentru telefoanele mobile nu mai sunt dedicate unei nișe, au devenit mainstream. Potrivit Agbeat.com, marketerii au elaborat un o serie de tactici care trebuie să facă parte din planul de promovare al brandurilor pe mobil. 52% dintre marketerii intervievați au spus că se vor orienta în principal pe optimizarea website-urilor, astfel încât să poată fi văzut bine atât de pe tabletă, cât și de pe mobil. Aproape jumătate dintre marketerii care au participat la studiu, au menționat că doresc să crească engagementul în aria de mobile advertising, iar 41% dintre ei speră că vor dezvolta aplicații pentru telefoanele mobile.


Un exemplu bun de urmat

Aplicația pentru telefoanele mobile de la Coca Cola ne arată cât de bine se poate îmbina marketingul tradițional cu aplicațiile mobile și cu telefoanele de ultimă generație. Aplicația Re: Brief a fost clasată pe locul 1 în anul 2012 la gala Cannes Mobile Grand Prix. Aplicația oferea posibilitatea trimiterii unei cutii de Coca Cola unui străin din orice colț al lumii. Oamenii care intrau în aplicație trimiteau o cutie de Coca Cola prin intermediul automatelor plasate în întreaga lume. Astfel, orice persoană care trecea în acel moment pe stradă putea să beneficieze de o Cola gratis 🙂

                Este important ca aplicațiile să fie adaptate și pentru mobil pentru a fi aproape de useri pr orice device portabil s-ar afla. Investiția în aplicațiile mobile se justifică prin faptul că device-urile mobile – smartphone, tablete s-au înmulțit, iar utilizarea lor este deja o rutină pentru consumatori. Iar un brand care vrea să comunice eficient trebuie să fie prezent acolo unde este și actualul sau potențialul său consumator.

Mădălina Balaban

Surse foto articol

Leave a Reply




You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>